SELFPOWER
Armonie | Simplitate | Deschidere

Articole Selfpower


Blog Image

Meditația

Meditația - O tehnică de relaxare     cristina.ginghina   9 Iulie 2015, 17:54

Efectele meditaţiei în sănătate se bazează pe unitatea minte-corp. Practicarea meditaţiei este acceptată în general ca un tratament corp-minte pentru probleme ce ţin de sănătate şi starea generală de bine. Există multe tipuri de meditaţie care au rolul de a induce o stare de relaxare. O parte dintre acestea se folosesc ca „instrumente” în managementul stresului, şi aici amintim: - Meditaţia concentrată - Meditaţia interioară - Practica mindfulness - Meditaţia strategică Elementul comun în toate formele de meditaţie sunt stimulii sau lucrurile asupra cărora practicanţii îşi focusează atenţia. Stilmulul reprezintă ceva asupra căruia se insistă, şi în funcţie de acest aspect putem categorisi formele de meditaţie dupa cum urmează: - _**Repetiţia mentală**_ – această formă de meditaţie constă în persistenţa asupra unui eveniment mental. Un exemplu clasic ar fi _„mantra”_, in care un cuvânt sau o frază sunt repetate de foarte multe ori. Formatul mantrei poate fi o listă de cuvinte din Sanskrită, poate cuprinde cuvinte ca iubire, pace; poate avea versuri formate din _„Om mani padme hum”_, care provin din budismul tibetan. În meditaţia Sikh (India) este repetat timp de 10-20 de minute pe zi, cuvântul _Vahiguru_ care semnifică _„lumină minunată”_. - **_Repetiţia fizică_** - constă în focusarea atenţiei asupra unui act fizic. Un stil vechi yoghin (hindu) al meditaţiei repetate se concentrează asupra repetiţiilor fizice şi respiraţiei. Sunt multe abordări în yoga, iar una dintre ele, Hatha Yoga, foloseşte diferite forme de control ale respiraţiei şi numararea respiraţiilor (pranayama). Hata Yoga se focusează pe educaţia fizică şi pe practica posturilor numite asanas. Musulmanii sufişti sunt cunoscuţi pentru practicarea unui dans continuu, circular sau învolburat. - **Contemplarea problemei**_ – aici obiectul focalizat constă în încercarea de a rezolva o problemă ce conţine componente paradoxale. Exemplul clasic aici este Zenul koan. - _**Concentrarea vizuală**_ – aici obiectul spre care ne indreptam toata atenţia şi intenţia este reprezentat de o imagine – o fotografie, flacăra unei lumânări, o frunză, o scenă relaxantă, etc. În culturile estice este folosită pentru concentrare vizuală Mandala. Aceasta este un design geometric ce dispune de un pătrat într-un cerc, care reprezintă uninunea dintre umanitate şi univers. Studiile au demonstrat că practicarea meditaţiei ajută la: - reducerea semnificativă a anxietăţii percepute în condiţiile în care este practicată de minimum trei ori pe săptămână timp de 20 de minute pe o perioadă de cel puţin patru săptămâni; - reducerea excitaţiei autonome; - îmbunătăţeşte concentrarea atenţiei; - reduce rectivitatea la stres cu un răspuns rapid la impactul stresorului; - aduce practicantul într-o stare de rată metabolică anormal de scăzută (hypometabolic state), asupra căreia acesta deţine controlul; - încetineşte ritmul cardiac în timpul practicii; - scade tensiunea arterială şi hipertensiunea; - o rezistenţă mai bună a pielii; - îmbunătăţeşte abilităţile perceptuale; - ajută la îmbunătăţirea memoriei şi a inteligenţei; - joacă un rol important în creativitate şi auto-actualizare. Beneficiile meditației de orice fel și nu numai, reprezintă o oază de liniște pentru fiecare dintre noi intr-o lume care se afla intr-o continua mișcare și evoluție. Organismul nostru se adaptează în propriul sau ritm la cerințele din mediul exterior, iar pentru a gasi un echilibru între aceste două variabile este important să identificăm metoda de relaxare potrivită personalitații noastre. În concluzie, nu uitați: **_”O călătorie de 2000 de kilometri începe întotdeauna cu primul pas!”_**






Blog Image

Stresul emigrantilor romani din Germania

Am ales sa fac aceasta cercetare din dorinta de a oferi un sprijin emigrantilor romani din Germania, si ca urmare a propriei experiente de emigrant in Germania.     cristina.ginghina   1 Aprilie 2015, 15:19

Inainte de a avea eu insumi aceasta experienta, consideram ca nu este atat de dificil sa ma adaptez intr-o noua tara, dar nu am luat in calcul toti factorii care ar putea sa perturbe procesul de adaptare la o noua cultura si consecintele care pot aparea in urma unui pas atat de important. > Traim intr-o perioada in care granitele nu mai exista atunci cand vorbim despre locuri de munca si studiu. Observam ca din ce in ce mai multi oameni hotarasc sa lucreze sau sa studieze la universitati peste hotare ca urmare a efectului de globalizare. Din aceste motive, consider ca trebuie sa tinem pasul cu schimbarile, si sa oferim mai multa atentie fenomenului de migratie. Vedem ca la tot pasul se vorbeste despre stres si despre implicatiile acestuia in viata de zi cu zi a fiecaruia dintre noi. Conceptul de stres este discutat pe larg in domeniul sanatatii, dar este des intalnit si in alte domenii cum ar fi: domeniul economic, domeniul politic, domeniul social si domeniul educational. Stresul apare atunci cand exista o discrepanta intre cerintele exterioare (cerintele mediului) si resursele interioare ale unei persoane. Stresul poate avea multe forme, insa ce ne intereseaza pe noi este stresul de aculturatie care apare ca urmare a procesului de aculturatie prin care trece fiecare persoana care migreaza intr-o tara straina. Dar ce este aculturatia? Ei bine, este un proces in care membrii unui grup cultural adopta credintele si comportamentele altui grup cultural. Totul bine pana aici, dar ce facem in cazul in care membrii care fac parte din grupurile mai sus amintite nu reusesc, nu vor, sau vor doar partial sa-si insuseasca aceste credinte si comportamente ale celulilalt grup cultural? In acest moment poate aparea stresul de aculturatie. Acesta isi are radacinile in valorile si practicile culturale incompatibile, dificultatile de limba si discriminare. In urma studiilor, s-a ajuns la concluzia ca stresul de aculturatie duce la stari emotionale negative cum ar fi depresia si anxietatea. Emigrantii traiesc cu sentimentul separarii de familie, de prieteni si de intreaga lor cultura, iar de cele mai multe ori resursele lor de face fata sunt limitate. Emigranții români au mari așteptări cu privire la cum va fi viata lor odata cu decizia de a pleca peste hotare. Când trebuie să facă față numeroaselor provocări și obstacole dupa emigrare, iar așteptările nu sunt pe deplin satisfăcute, aceștia experimentează șocul cultural, sentimente de depresie, furie, resentimente și dezamăgire. Aceste sentimente si emoții negative care apar ca urmare a procesului de migrație nu pot fi evitate, insă se pot găsi strategii de a face față cu bine și de a facilita integrarea în societatea gazdă. Scopul acestui studiu este de a identifica problemele reale cu care se confruntă emigranții români din Germania și identificarea unor strategii de a face mai ușoară aceste trecere de la o cultura la alta. Informare și susținere sunt cuvintele cheie care, puse în practică, pot fi de un real ajutor in acest proces.






Blog Image

Despre Stres

Stresul nu este ceea ce ți se întâmplă, ci modul în care percepi evenimentele și întâmplările din viața ta     cristina.ginghina   9 Martie 2015, 01:43

Stresul este un **concept** care de obicei este văzut ca o problema. Trăim în aceeași lume. Evenimente nefericite există în viața fiecăruia dintre noi. Bolile, moartea, problemele financiare fac parte din natura umana. Dar nu toți oamenii reacționează în același fel la aceste evenimente. De fapt, modul în care percepem aceste evenimente definește ceea ce este stresant. Percepția se referă la modul în care vedem oamenii, evenimentele și lucrurile din jurul nostru. Când ne examinăm propria percepție trebuie să înfruntăm concepte și idei noi care în acel moment duc la confuzie, iar acest fapt definește niveul de stres. Întrebările nu întârzie să apară: > “Cum ar trebui să rezolv situații care par să fie nedrepte?” > “Ce ar trebui să fac atunci când sunt speriat?” > “Dacă viața nu este așa cum mi-am planificat-o, ce ar trebui să fac?” Stresul este o situatie care ne definește viața, este prezent oricând și oriunde, ne poate face viața fie excitantă, interesantă, fie depresivă. Modul în care o persoana înțelege stresul reprezintă un punct de vedere propriu, singular. Stresul și răspunsul la stres nu sunt neapărat evenimente negative. Ele ne ajută să răspundem schimbarilor pe care le intâmpinăm și de multe ori fac viata să merite trăită. > Cât de des pe parcursul vieții noastre, percepția cu privire la "cum ar trebui să fiu” sau cum ne-ar plăcea să fim tratați creeaza stres pentru noi? Dar ce sunt stresorii? Ei bine, tot ceea ce cauzează stres - o persoana, o idee, un obiect, o relație poate fi numita stresor. Stresorii pot să apară singuri sau în grup, o data pe zi sau de mai multe ori pe zi. Fără îndoiala, am fi foarte surprinși să observăm cât timp și energie investim în a face față stresorilor de zi cu zi, înfruntându-i sau evitându-i. Toți încercăm să evităm situațiile și oamenii negativi din viața noastră și să ne focusam doar asupra oamenilor și situațiilor pozitive din viata noastră. În același timp observăm că viața nu este doar ”lapte și miere”. Observăm că stresorii negativi sunt deseori mai prezenți decât aspectele pozitive în viața noastră. Un **management de succes al stresului** începe cu managementul stresorilor în viața noastră. Nu este posibil și nici indicat să eliminăm toți stresorii din viața noastră. În pofida faptului că majoritatea dintre noi considerăm că stresorii sunt doar negativi, există și stresori pozitivi care fac lumea un loc mai confortabil pentru a ne putea trăi viețile. Ca o concluzie, stresul nu este ceea ce ți se întâmplă, stresul este ceea ce gândești și simți vis-a-vis de ceea ce ți se intamplă. De aici deducem faptul că stresul din viața noastră poate fi controlat. **Cum?** > - Schimbă modul de gândire cu privirea la realitatea înconjurătoare, urmărește-ți paternurile! > - Observă și schimbă modul de reacție la ceea ce ți se intamplă! > - Poți observa și te poți ocupa de propriile temeri, îngrijorări, gânduri anxioase! > - Poți evita anumite situații care iți creeaza stres, mai ales dacă nu te simți pregătit pentru a le infrunta! > - Alege să faci lucruri care iți creeaza o stare de pace, liniște, mulțumire! Tu ești cel care decide, și nu uita: "Roma nu a fost construită într-o singură zi!"